موقعیت شما در سایت:

راه های افزایش فروش اینترنتی

راه های افزایش فروش اینترنتی

0 نظر

0 لایک

237 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/04/17

توضیحات

در زمان حال، صاحبین کسب و کار و مدیران کسب و کارها به دنبال افزایش فروش اینترنتی خود در کسب و کارشان هستند، و هر روز رقابت ها در بین مدیران کسب و کارها برای پیشی گرفتن از سایرین بیشتر می شود.
در این پست با راه های افزایش فروش اینترنتی شما را آشنا میکنم، و در انتها یک نتیجه گیری کلی در حوزه افزایش فروش اینترنتی برایتان خواهم داشت.

یکی از مهم ترین چیزهایی که زندگی مارو به خودش درگیر  کرده، ضرب المثل هایی هستند که در طی روز و تحت شرایط مختلف از آن ها استفاده می کنیم. به نوعی می تونیم بگیم که زندگی ما با اونا عجین شده. یکی از مهم ترین این ضرب المثل ها " عقل مردم به چشمونه" است که بارها شاهد نتیجه ها مربوط به اون بوده ایم. گستردگی این عبارت انقدر زیاد بوده که تونسته راه ورود خودش رو به دنیای کسب و کارهای امروزی پیدا کنه و به نوعی این جایگاه رو تثبیت کنه. حالا سوالی که شاید براتون به وجود بیاد اینه که این ضرب المثل چجوری میتونه تاثیر خودش رو بزاره. از اونجایی که اینترنت داره مثل یه غول بزرگ تو زندگی آدما تاثیر خودش رو میذاره، میتونیم اینطور بگیم که تقریبا تموم چیزهایی که داریم به این مربوط میشه. از این دارایی ها می تونیم به کسب و کارهایی اشاره کنیم که همه روزه در حال پیشرفت هستن و به جز فضای اینترنتی در جای دیگه ای نمیشه به اونا رسید. حالا برای اینکه بتونیم داخل این حوزه کسب و کار به موفقیت و به نوعی به یک فروش بالا برسیم، نیاز هستش تا یک سری از فاکتورها را در نظر بگیریم و متناسب با اون رو به جلو بریم که از این پارامترهای مختلف میتونیم به همین ضرب المثل گویا یعنی " عقل مردم به چشمشونه" اشاره کرد. 

برای اینکه بتونید با رابطه بین افزایش فروش اینترنتی و این ضرب المثل قدیمی آشنا بشید، شما رو دعوت به خوندن ادامه این مقاله میکنم. 



فلسفه استفاده از ضرب المثل " عقل مردم به چشمشونه" چیه؟
 افزایش فروش اینترنتی

نوبتی هم که باشه نوبت اینه که این ضرب المثل رو به خوبی برای شما باز کنیم تا بهتون ثابت کنیم که چه نسبت و رابطه ای با افزایش فروش اینترنتی داره. شما به عنوان کسی که وارد این حوزه یعنی فروشگاه اینترنتی می شید، اولین چیزی که براتون اهمیت داره اینه که بتونید به درآمد بالایی دست پیدا کنید. حالا سوالی که به وجود می آید اینه که چجوری به این درآمد برسیم یا چجوری محصولاتمون رو به فروش برسونیم. 
افراد خریدار همیشه به نظرات دیگران توجه زیادی می کنند. یعنی مستقیم یا غیر مستقیم این نظرات می تونن سازنده باشن یعنی باعث افزایش فروش اینترنتی شما گردند و یا می تونن نتیجه و تاثیر عکس رو از خودشون برجای بگذارند. به همین علت هستش که میایم از لفظ عقل مردم به چشمونه استفاده می کنیم. چرا که بدون تجربه شخصی خودشون از خرید یک محصول پشیمون میشن و یا به همون اندازه ترغیب به خرید. 
پس برای همین باید بیایم یک کاری کنیم تا با استفاده از این نظرات فروش اینترنتی خودمون رو افزایش بدیم. راه های مختلفی برای اینکار وجود داره که بهره بردن از هر کودوم آن ها تاثیرات مثبت خودش رو داره که می تونین با آن ها آشنا بشین.


چرا نظرات مشتریان قبلی در تصمیم گیری مشتریان جدید تاثیرگذار است؟
 نظرات مشتریان درتصمیم گیری برای خرید

پاسخ دادن به این سوال دقیقا مثل بررسی فلسفه ضرب المثل عقل مردم به چشمشونه است. خب بزارید با یک مثال به شما نشون بدیم که نظرات مشتریان قبلی در تصمیم گیری مشتریان جدید چجوری تاثیر خودش را می گذاره. فرض کنید که می خواهید یک محصولی رو بخرید که قیمت بالایی رو به خودش اختصاص داده. خب مسلما اولین کاری که می کنید اینکه که تجربیات دیگران از همون محصول رو می خوانید. اگه نظرات اون طور که باید نتونن نظر شما را به خودشون جلب کنند، خب مسلما شما رو از خریدن اون چیز پشیمونن میکنند. چون شما دارید یک مبلغ نسبتا زیاد رو هزینه می کنید تا بتونید نیازتون رو برآورده کنید. از این رو  اگر اون مورد نتونه اونطور که باید عملکرد خوب از خودش نشون بده، نه تنها نمیتونه این نیازهای شما رو برآورده کنه، بلکه باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگ دیگه میشه. واسه همین باید یک کاری کنید تا بتونید با استفاده از نظرات مشتریان به افزایش فروش اینترنتی دست پیدا کنید. همونطور که اشاره شد راهکارهای مختلفی برای اینکار وجود داره که اگه می خواهید از اونا بهره مند بشید، کافیه به ادامه مطلب توجه کنید. 



اگر می خواهید به شهرت و فروش بالایی برسید، نظرات مشتریانتون رو فراموش نکنید
 رسیدن به شهرت و فروش بالا

اگه یه سری به آمارها بزنید متوجه این موضوع میشید که 88 درصد از افراد بعد از خوندن نقد و بررسی ها از خرید یک محصول پشیمون و یا به اون ترغیب میشن. واسه همین شما داخل فروشگاه اینترنتی خودتون باید یک کاری کنید تا این نظرات مردم کاملا سازنده باشن و نتیجه عکسی برای شما نداشته باشند. برای اینکه بتونید به شهرت بالایی دست پیدا کنید، بیاید بهترین نقدها و نظرات مشتری هاتون رو پیدا کنید و بدون اینکه هیچ تغییری در داخل اونا به وجود بیارید، داخل صفحه اول سایتتون بزارید. البته یادتون نره که جذاب ترین متن ها رو انتخاب کنید که فرد به خوندن اون رغبت بسیار بالایی داشته باشه. همچنین این متن ها باید به صورت بولد شده باشن تا کاملا به چشم بیاین. این راهکار کم یا زیاد تاثیر خودش رو در افزایش فروش اینترنتی خواهد گذاشت. 
قطعا برای فروش اینرتنتی خودتون یک وب سایت رو طراحی کرده اید. واسه همون از ابتدا بهتره یک صفحه ای رو طراحی کنید و اونو کاملا برای نظریات افراد در نظر بگیرید. این کار باعث میشه تا افراد راحت تر بتونن برای خرید محصولشون تصمیم بگیرن. این دقیقا همون ایده ای هستش که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بزرگ مثل دیجی کالا دارن انجامش میدن. هر محصولی که می خرید یک بخش جدا برای ثبت نظرات داره. به همین علت افراد راحت می تونن بررسی های لازم خودشون و انجام بدم و با استفاده از اونا خرید خودشون رو نهایی کنن. 
فراموش نکنید ثبت نظرات افراد باعث میشه تا اعتبار سایت شما بالا بره و از همین طریق مردم بیشتر به شما اعتماد کنند. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم که از این موضوع غافل نشید و حتما برنامه ریزی های خودتون را انجام بدید. 



فراموش نکنید که به نقدها با سرعت بالایی پاسخ بدید
 پاسخ دادن به انتقادات مشتریان

یکی دیگر از مواردی که می تونه به افزایش فروش اینترنتی شما کمک کنه این هست که به نقد و نظرات افراد با سرعت بسیار بالایی جواب بدید. این کار باعث خواهد شد تا مشتریان تصور کنند شما برای آن ها ارزش بالایی قائل هستید. در غیر این صورت ترغیب آن ها به مرور زمان کم خواهد شد. چرا که تصور میکنند نظرات آن ها هیچ ارزشی برای شما دارند. 
شما نباید اجازه همچین حسی را به مشتریان خود بدهید. همین مورد می تواند یک گزینه جدا برای معجزه فروش اینترنتی شود. نقدها چه مثبت باشند و چه منفی شما باید این قدرت را داشته باشید تا به تمامی آن ها جواب بدهید. 
البته امروزه شاهد اتفاقات مختلفی در زمینه فروشگاه های اینترنتی هستیم. به عنوان مثال بسیاری از این فروشگاه ها با پاک کردن نظرات منفی سعی در این دارند تا فروش محصولات خود را به اوج برسانند. این کار می تواند نتیجه عکس به شما بدهد. کمتر چیزی وجود دارد که بتواند نظر تمامی افراد را به خود جلب کند. به همین دلیل بودن نظرات مثبت به صورت تنها می تواند اعتماد افراد را نسبت به فروشگاه اینترنتی شما کاهش دهد. 
اگر نظرات منفی را دریافت کرده اید، حتما از آن ها سوال بپرسید که چرا این نظرات را ثبت کرده اند و حتما از آن ها بخواهید تا راهکارهایی را به شما ارائه بدهند تا به بهبود موارد منفی کمک کنند. این کار باعث خواهد شد تا مشتریان تصور کنند شما انتقادپذیر هستید و برای حل مشکلات همه کاری را انجام می دهید. به همین علت این موضوع می تواند به صورت مستقیم با غیر مستقیم باعث افزایش فروش اینترنتی شود. 



همیشه نظرسنجی های جذابی را برای مشتری هاتون طراحی کنید
 طراحی نظرسنجی های جذاب را برای مشتریان

فراموش نکنید مشتری های شما و همچنین افراد عاشق نظرسنجی هایی هستند که برای اون ها جذابیت داشته باشه و در کنار این جذابیت اون ها رو سرگرم کننند. واسه همین می توانید از این ایده بهره ببرید و باعث جذب مشتری ها و ثابت کردن اونا بشید. برای این کار می توانید از مردم بخواید که چه ایده هایی برای بهتر کردن سایت شما دارند. این ایده ها رو با شما در میون بگذارن تا شما بخشی از سایت و کسب و کار خودتون رو بر اساس نظرات آن ها بنا کنید. همه این دسته از این کارها برای این استفاده میشه تا بتونید به معجزه فروش اینترنتی دست پیدا کنید. 
یکی از بهترین جاهایی که می توانید این نظرات و نظرسنجی هارو انجام بدید، داخل شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام هستش. چرا که کمتر کسی را می تونید پیدا کنید که کار با این شبکه ها رو بلد نباشه. واسه همین بهتره از این راهکار استفاده کنید. البته بهتره این پیشنهاد اینه که اینستاگرام را توی اولویت قرار بدهید. چرا که کاربران بیشتری در این شبکه اجتماعی هستند و به نوعی از گرافیک بهتری برخوردار می باشند. به همین دلیل بهره بردن از این پیشنهاد ویژه برای رسیدن به معجزه فروش اینترنتی میتونه کمک بسیار بزرگی برای شما باشه. 



از تاثیر شبکه های اجتماعی غافل نشوید
 معجزه فروش اینترنتی

امروزه شبکه های اجتماعی بر هر چیزی تاثیر خود را می گذارند که این تاثیرات می توانند مثبت و یا منفی باشند. این شبکه ها توانسته اند پای خود را در فروشگاه های اینترنتی نیز باز کنند. اگر می خواهید به معجزه فروش اینترنتی برسید به نظرات افراد باید توجه بسیار ویژه ای داشته باشید که به طور کامل بررسی های لازم بر روی آن انجام شد. برای اینکه بتوانید به فروش بیشتر دست پیدا کنید به شما پیشنهاد می شود تا از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. یعنی نظراتی که در وب سایت ها و یا وبلاگ های خود دریافت می کنید را در شبکه های اجتماعی پر مخاطب به اشتراک بگذارید. بهترین شبکه های اجتماعی در حال حاظر دنیای امروزی فیسبوک، لینکدین و اینستاگرام هستند. یعنی اگر می خواهید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید، حتما این موارد را در اولویت قرار دهید. البته فراموش نکنید که در این صفحات از نظرات مثبت بهره ببرید و نظرات منفی را به کار نبرید. 



چگونه خدماتی ارائه دهیم که مخاطب به راحتی نظرات خودش را در اختیارمون بگذارد؟ 

راه های ارتباطی برای ثبت نظرات

خب قبل از اینکه نظرات بتونن به افزایش فروش اینترنتی تبدیل بشن باید یک خدماتی را ارائه بدهید که بتونن به راحتی نظرات خودشون را ثبت کنن. اگر روند نظر دهی سخت باشه و یا تشکیل شده از مراحل طولانی باشه در این صورت این افراد از ثبت نظراتشون پشیمون میشن. همین مورد باعث میشه تا هیچ نظری در وب سایت شما ثبت نشه و دیگه اون اعتبار مورد نیاز رو نداشته باشه. واسه همین شرایط رو طوری فراهم کنید که افراد بدون هیچ مشکلی نظراتشون ثبت کنند. 
برای اینکار می تونین از یک فرم استفاده کنید. این فرم باید کوتاه باشه و تشکیل شده از سوالاتی باشه که بتونن توجه این مشتریان رو به سمت خودشون جلب کنند. همچنین یکی از کاربردی ترین راه های ارتباطی که دنیای تجارت از اون استفاده میکنه و نهایت بهره رو میبره، ایمیل هستش. به گونه ای که بر اساس آمارها روزانه بیش تر 200 میلیارد دریافت و ارسال میشه. امروزه دیگه کمتر کسی رو پیدا می کنید که ایمیل نداشته باشه. واسه همین یکی از راه های ارتباطی برای ثبت نظرات ایمیل هستش. 



نتیجه گیری از زبان علی قلی زاده
 نتیجه گیری از زبان علی قلی زاده

تو این مطلب تونستید درباره افزایش فروش اینترنتی با استفاده از نظرات مردم آشنا بشین. همونطور که به این موضوع اطلاع دارید که دنیای کسب و کار اون هم به صورت اینترنتی گستردگی های خاص خودش رو داره و برای موفقیت در اون باید تلاش خودتون رو دو برابر کنید. چرا که به دست آوردن درآمد از این طریق کاملا همه گیر شده. واسه همین کنار زدن رقبای مختلف سختی های خاص خودش رو داره و باید راهکارهای مختلفی رو برای اون در نظر بگیرید که یکی از از اون ها نظرات افراد هستش که به بررسی کامل اون پرداختیم و برای شما فلسفه عقل مردم به چشمشونه رو آوردیم.
اگه شما نیز نظری رو برای ما دارید و یا ایده خاصی رو توی ذهنتون دارید، می توانید زیر همین پست اونو برامون بنویسید. همچین اگه احساس کردید این مقاله برای شما کار آمد و مفید بوده، می تونید پی دی اف رو دانلود کنید و از اون استفاده کنید. 

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها